Orleansbol

Geréb Péter gpetya at map.elte.hu
2007. Már. 6., K, 10:41:44 CET

Üdvözlet mindenkinek!

Épp ideje lenne már, hogy hírt adjak magamról, ezért elnézést is kérek. Ennek
módjaként pedig felajánlom a fotóalbumomat nézegetésre.

http://picasaweb.google.com/gereb.petya

Hamarosan csinálok képeket az egyetememről is...
Nem is tudom, eddig miért nem csináltam. Ma borongós az idő.
Orléansról van pár képem, fel is rakom.

Egyébként jól megvagyok, jó fejek az Erasmus-os diákok, és a franciák is,  ők
segítőkészek.

A francia nyelvtudásom is gyorsan fejlődik...

Jelentekeztt nálam a múlt héten egy elsőéves, aki jövőre szeretne Budapestre
jönni, mint Erasmus-os.
Ha kérdése van, kérte, én meg felajánlottam segítségemet.

Itt, Orléansban a "Geomatika" mesterképzésre járok. Két mesterképzéses órát
vettem fel, az egyik a "GIS-rendszerek", amin különféle térinformatikai
programokat tanulunk (a Geoconcept-nevű programból két hete írtam ZH-t).

Ezen kívül Webszerkesztést (PHP, dinamikus web) is tanulok, amit én a magam
részéről rendkívül hasznosnak tartok.

Ezek az órák tömbösítve vannak, így gyakran reggel 9-délig, majd f2-6-ig
tartanak, de előreláthatólag április elejére be is fejeződnek. Az órarend
majdnem minden héten változik, mert megívott előadók vannak

Ennek nagy hátránya sajnos az, hogy így más órákra nehezen tudok bejárni.

Járok még regionális földrajzra, ha nem ütközik a fentebb említettebbekbe. Ez
bár másodéves tantárgy, viszont számomra nagyon érdekes, mert hallgatóknak
kell előadást tartaniuk egy, általuk választott francia városról, méghozzá
úgy, hogy a topográfiai térképet kell elemezniük. Pl. hol a város központja,
miért úgy terjeszkedett, ahogy (a domborzat hatása), az államhatár hatása a
város fejlődésre (pl. Strasbourg)...

Ezen kívül franciaórákra is járok természetesen.

Az óraválasztásnál konzultáltam Zaninetti professzorral, illetve a földrajzos
Guérit proffal, aki nem beszél magyarul, de magyar felesége van, és Pécsre
szokott járni néha előadást tartani. Sajnos a feleségével még nem találkoztam.

Az Erasmusosok tényleg nagyon jó fejek. Vannak itt spanyolok, románok,
lengyelek, németek, csehek, olaszok, pár belga, egy lett (ő orosz), egy litván
egypetéjű ikerpár.

Vannak még ameriakaiak, japánok, thaiföldiek és egy argentín, akik eszembe jutnak.

A szomszédaim franciák és informatikusok, és nagyon segítőkészek. Ők
segítettek beállítani az internet-hozzáférésemet, mert gondok voltak vele.

Van itt két magyar is. Egy fiú és egy lány Pécsről. Gábor itt doktorál, Júlia
pedig a diplomamunkáját írja. Ők geográfusok.

Nagy többségben vannak itt, az Erasmuszosok között a lányok.

Hétvégenként sokat utazom, várost nézek. A spanyol lányokkal voltam La
Rochelle-ben.
A múlt héten szünet volt, és meglátogattam B. Dávidot a baszkföldi Vitoriában.

Szoktak lenni egyetemi szervezésű buszos túrák is, így néztem meg a
Loire-menti kastélyokat és a Jargeau-i karnevált. Két hét múlva lesz egy
utazás a Massif Centralba, majd egy Normandiába és Bretagne-ba, amit nagyon várok.

Szoktam bulizni is ám :)

A pénzem nem nagyon sok, az ösztöndíjam melle szüleimtől kapok kiegészítést,
illetve saját keretemből élek. Főleg az utazások viszik el a pénzt, de utazni
kell! Minnél több mindent szeretnék látni.

Most mennem kell, mert kezdődik a földrajzórám.

Üdvözlettel:
Geréb Péter