Metro, 1999. IX. 7., 13. oldal


S & C Áruházlánc hirdetés

A hirdetés természetesen nem a közlő újságot minősíti, hanem a hirdetés feladóját.
Egy egész oldalas színes hirdetés tarifája valószínűleg a Metro újságban is több százezer forint. Ha ehhez még hozzátettek volna egy kicsit, akkor nem egy ilyen igénytelen, fél óra alatt összecsapott térkép uralná a hirdetést. A teljes oldalt kitöltő hirdetésből a térkép kb. 60%-nyi helyet foglal el, mérete: 204*195 mm.
A térkép természetesen a legelemibb kartográfiai elveket is felrúgja, de még arra sem ügyel, hogy a hirdetés alatti címben szereplő felsorolás és a térkép névírása megegyezzen (a térképen Florián áruház szerepel, a szövegben Flórián).
Hogy mi késztette a térkép alkotóját, hogy az utak szélessége váltakozó legyen, nem világos, de sikerült rendkívül ronda hatást elérnie.

Néhány további durva hiba:
  • A Budaörsi út nem hosszú ö.
  • A Rottenbiller u. nem megy ki a Váci útig.
  • Nincs Szabadság híd.
  • A reklámok letakarják az utcaneveket.



Ugrás a Sajtóoldalra!
Ugrás a Térképtudományi Tanszék kezdőoldalára!