1. év
Email

Magyar-argentin
kormányközi tudományos és technológiai együttműködés

Térképolvasás és térképhasználat iskolás korú gyermekeknél:
A térképészeti ismeretek oktatása és gyakorlati alkalmazása
Magyarországon és Argentínában (2. év)

Secretaría de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva (SECyT) de Argentina
Oktatási Minisztérium (NKTH) - TéT Alapítvány
Országos Kiemelésű Társadalomtudományi Kutatások Közalapítvány (OKTK)
 
Spanyol nyelven
Spanyol nyelv
Leírás Résztvevők Szakmai látogatások Kutatási tevékenység

Feladatmegosztás a magyar és a külföldi intézmények, résztvevők között

Mind a két országban a következő feladatokat fogjuk teljesíteni:

  1. A térképészeti alapismeretek oktatásával kapcsolatos elméleti kutatások.
  2. Tanulmány elkészítése olyan kérdőív segítségével, amiben megkérdezzük az oktatókat az iskolákban használt térképekről, valamint mely tantárgyakban, hogyan és milyen eredményekkel használják ezeket a térképeket.
  3. Tanulmányok elkészítése olyan kérdőívek segítségével, amelyben felmérjük a diákoknak a tematikus és topográfiai (turista-) térképolvasási és megértési készségét.
  4. Javaslatok fogalmazása a kutatás során megállapított nehézségek megoldására, a két rendszer pozitívumainak az ismertetésére illetve jövőbeli kölcsönös alkalmazhatóságára.
Mindegyik feladat előkészítését a folyamatos egyeztetések fogják jellemezni. A 2. és 3. pont esetén különösen fontos az együttműködés annak érdekében, hogy a kérdőívek mindegyik országra jellemző térképészeti oktatás sajátságainak a figyelembevétele mellett úgy készüljenek, hogy szerkezetük lehetőleg azonos legyen: ez egyszerűsíteni fogja az eredmények elemzését illetve összehasonlítását.