Magyar-argentin az iskolai kartográfiában (2. év) Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación Productiva (MinCyT) de Argentina Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) - TéT Alapítvány Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok (OTKA, 68302. számú projekt) |
Feladatmegosztás a magyar és a külföldi intézmények, résztvevők között Mind a két országban a következő feladatokat fogjuk teljesíteni, amelyeket a közösen elérendő célok szerint tervezünk meg:
|
||||
ELMÉLETI KUTATÁSOK | GYAKORLATI ALKALMAZÁSOK |
- térképészeti előzményeknek a tanulmányozása - a Chernoff arcok módszerének és jelenlegi tematikus térképészeti alkalmazásainak a vizsgálata - alapelvek, irányvonalak megfogalmazása a módszer kartográfiai alkalmazásához - a Chernoff arcok az iskolai kartográfiában lehetséges alkalmazásának a vizsgálata |
- mintatérképek készítése és tesztelése oktatási intézményekben - az eredmények alapján végleges javaslatok kidolgozása a módszer alkalmazhatóságáról az iskolai kiadványokban - a kutatás eredményeinek nyilvánossá tétele a weben keresztül, ami biztosítja a gyors hozzáférésük más országok szakembereinek is |
Mindegyik feladat előkészítése folyamatos egyeztetésekkel valósul meg. A mintatérképek készítése esetén különösen fontos a szoros együttműködés annak érdekében, hogy ezek a térképek mindegyik országra jellemző térképészeti oktatás sajátságainak a figyelembevétele mellett úgy készüljenek, hogy tematikájuk és az alkalmazott ábrázolási módszerek lehetőleg azonosak legyenek: ez egyszerűsíteni fogja az eredmények összehasonlítását. A javaslatok megfogalmazása során szintén nélkülözhetetlenné válik az állandó kapcsolattartás, hogy a kutatás minden részletét és a belőle levont következtetéseket összefoglalóan, de ugyanakkor a további döntések létrehozásához szükséges adatokat, információkat tartalmazzon egyetlen dokumentumban. |