| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| A megfogalmazott cél megfelel-e a vonatkozó szaktudomány igényeinek? |
|
I |
| A megfogalmazott cél megfelel-e a szak képesítési követelményeinek? |
(C) II. |
I |
| Követi-e a szakirányok megválasztása a tényleges szakemberigényt? |
látogatás |
- |
| Intézménytípusnak megfelelő-e az elméleti és gyakorlati képzés aránya? |
|
I |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A térképész szak általános célkitűzései összhangban vannak a térképtudomány igényeivel és a képesítési követelményekkel, valamint a tudományegyetem jellegével. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| A szak képzésének igényeihez igazodó-e a résztvevő oktatási egységek megválasztása? |
(B) IV. és |
I |
| Jól koordináltan működik-e a tantárgyak egymásra épülése? |
látogatás |
I |
| A szak fejlesztésében résztvesz-e minden szakért felelős szakmai csoport? |
|
I |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A térképész szak alapozó tárgyainak oktatását a Természettudományi Kar illetékes tanszékei által kijelölt oktatók látják el, míg a szakmai tárgyak óráit a Térképtudományi Tanszék belső és külső oktatói tartják. A tantárgyak oktatási sorrendje jól követi az ismeretek egymásra épülését. Évente kétszer, az órarendi megbeszélés keretében kerül sor az együttműködés kérdéseinek és feladatainak megbeszélésére. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| Megfelelő-e a szakon a |
|
|
| a főállású oktatók száma (elegendő-e?) |
|
N |
| főállású, ill. külső oktatók aránya |
|
N |
| minősített oktatók aránya |
(C) III. |
I |
| külső szakértők bevonása |
|
I |
| Az oktatók terhelése veszélyezteti-e a képzés minőségét? |
és a látogatás |
N |
| Előfordultak-e meghívott előadók (hazai/külföldi) az elmúlt félévben? |
|
I |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A térképészet sokoldalú jellege és a tanszék korlátozott létszáma miatt számos külső szakember bevonására van szükség, akik többnyire szakterületük vezető szakemberei. Minden félévben érkeznek nemzetközileg ismert külföldi előadók. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| A képesítési követelmények előírásait milyen %-ban követik? |
(C) V. |
100-80 % |
| Tantárgyak egymásra épülése |
(C) V. és a |
J |
| Alapozó-, szak- és az értelmiségképzés óráinak aránya |
tantárgyleírások |
J |
| Órarendi, ill. önálló munkát igénylő terhelés |
|
J |
| A kötelező, a kötelezően választható, ill. a szabadon választható órák aránya |
(C) VI. |
J |
| Elméleti és gyakorlati órák aránya |
|
J |
| Előírt szakmai gyakorlat |
(C) VII. |
J |
| Ellenőrzés, számonkérés rendszere |
(C) V. és (C) VIII. |
J |
| A tanterv az átjárhatóság lehetőségeit biztosítja-e |
(C) V. |
- |
| Biztosít-e lehetőséget részképzésre |
|
|
| hazaiaknak más intézményeknél |
|
I |
| hazaiaknak külföldön |
(C) XI. |
I |
| külföldieknek a szakon |
|
I |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A tantervben az alapozó-, szakmai és értelmiségképző órák aránya, a kötelező, kötelezően választható ill. szabadon választható órák aránya, valamint az elméleti és gyakorlati órák aránya megfelel a térképtudomány és a térképészeti gyakorlat által megkövetelt arányoknak. Hazánkban egyetemi szintű térképészképzés máshol nincs. A földtudományi szakok irányában az átjárhatóság szakváltoztatás formájában lehetséges, melynek részleteiről a Kar Tanulmányi és Vizsgaszabályzata rendelkezik. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| A szakdolgozattal szemben támasztott követelmények |
|
Sz |
| Záróvizsga előírásai |
(C) V. és IX. |
Sz |
| Záróvizsgára meghívott külső szakértő(k) |
|
V |
| A diplomamunkák minősége és az értékelésük viszonya |
tanszéki látogatások és |
R |
| A diplomamunkák minősége és az oklevél minősítések viszonya |
(C) X. |
Ö |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A jelölt záróvizsgán való részvételének feltétele a konzulens által elfogadott és tanszéki értekezlet keretében leosztályozott diplomamunka. A záróvizsgán központi helyet foglal el a diplomavédés vitája, melybe a meghívott külső szakemberek is be vannak vonva. A diplomamunka osztályzatának hozzájárulását az oklevél minősítéséhez a Kar Tanulmányi és Vizsgaszabályzata szabályozza. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| Nyelvismereti követelmények |
|
V |
| Nyelvtanulási lehetőségek |
|
E |
| Idegen nyelven folyó képzés magyaroknak |
(C) XII. |
N |
| Idegen nyelven folyó képzés külföldieknek |
|
N |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A nyelvképzésen való részvétel fakultatív, de a diploma megszerzésének feltétele a C tipusú középfokú nyelvvizsga. A nyelvoktatás színvonala a Kar anyagi helyzete miatt nem megfelelő. |
minősítés E |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| Felvett hallgatók minősége": |
|
|
| felvételi vizsga |
|
V |
| felvételi kritérium |
(C) IV.1 |
E |
| a szak iránti kereslet |
|
J |
| jelentkezők és a felvettek aránya |
|
J |
| Hallgatói teljesítmények: |
|
|
| hallgatók szigorlati szinten mért teljesítménye |
(C) VIII. |
J |
| lemorzsolódás |
(C) IV.2. |
Gy |
| Az osztályzatok" és a tudás" összhangja |
|
|
| a végzős hallgatók szigorlati-szakdolgozatai-, ill. záróvizsga-osztályzatai, oklevélminősítései reálisnak tünnek-e a szakdolgozati munkák tükrében |
(C)VIII., (C) X. és a látogatás |
I |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A túljelentkezés miatt a felvett hallgatók képessége és hozzáállása többnyire jó, ezért a lemorzsolódás gyenge. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| A szaktanszékek kutatási témáinak kapcsolódása a szaktárgyakhoz: oktatják-e azt, amit kutatnak kutatják-e azt, amit oktatnak |
tanszéki látogatások, szakleírás, tanszéki leírásokból: (D) II.-k |
I I |
| A szak tudományágában van-e elfogadott PhD program |
(B) IV.4. |
I |
| Szak oktatóinak részvétele aktuális projektekben |
(C) XIII. és |
K |
| A szak oktatóinak tudományos publikációi |
tanszéki látogatások |
K |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A tanszék vezető oktatói elismert tudományos tevékenységet folytatnak. A publikációs tevékenység jelentős részét szakmaspecifikus alkotásként tematikus térképek képezik. |
minősítés K |
| mérhető tulajdonság |
a tulajdonságot tükröző adat lelőhelye |
tulajdonság elbírálása |
| Tantárgy fejlesztési program |
|
V |
| Tanterv fejlesztési program |
(C) XVII. |
V |
| Szakfejlesztési koncepció |
|
V |
| Intézmény, ill. kar fejlesztési politikája a szak szempontjából |
látogatás |
K |
| Minősítés (Kiváló, Erős, Megfelelő, Nem megfelelő) és indoklás (szöveges): A térképtudomány és a térképészeti gyakorlat új eredményeit az oktatásba folyamatosan beépítjük. A tanterven belül a digitális kartográfia és a térinformatika súlya növekszik. Középtávon tervezzük a hároméves szakirányú képzés újraindítását, valamint megfelelő érdeklődés esetén bölcsészek részére egy szakirányú képzés létesítését. |
minősítés K |