A multimédia piac számokban

Az euroatlanti multimédia piac éves forgalma 1994-ben 8.5 mrd ECU volt. Ebből az európai részesedés 2.5 mrd ECU, melynek 28 %-a oktatási alkalmazás. Öt éven belül a multimédia piac éves forgalma megközelíti a 30 mrd ECU-t. 1994-ben a az amerikai háztartások 35 %-ban voltak személyi számítógépek, 34%-ban modemek és 14 %-ban multimédia eszközök.
Európában az Egyesült Királyság (ahol kedvezőek a távközlési díjszabások) és Németország vezet (25-9-2, illetve 19-8-3 %-kal).
A CD-ROM elterjedtségét tekintve 1995-ben az Egyesült Államokban a háztartások 22 %-ában, az EU tagországokban 9 %-ában volt ilyen multimédia alkalmazásokhoz nélkülözhetetlen eszköz.
A szoftver piacon a játékok 34 %, a referencia művek (általános és tematikus enciklopédiák) 43 %, míg az oktatási célú termékek 17 %-kal részesednek.
A szórakoztatva tanítani üzletág ("edutainment") különösen sikeres.
Forrás: Frost & Sullivan, Odyssey, Europe Online, Inteco adatai alapján a "Multimédia oktatási szoftver - az első észrevételek" c. dokumentum (1995.szeptember). A térinformatika szempontjából e trend követése fontos, mivel a multimédia különösen az oktatásban húzóágazat lehet, miután a végcél az egy életen keresztűl való tanulás infrastrukturális biztosítása az információs társadalom küszöbén. Lehetséges, hogy éppen a multimédia hozza meg azt az áttörést, amellyel a szellemi termékek szerzői és tulajdonosi jogvédelmét a térképi művekre, termékekre és adatokra is egyértelműbbé teszi.



Vissza a Térinformatika Starthoz!
Vissza a Hunagi hírekhez!
Vissza a Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék kezdőlapjára!