Ezek a kérdések a szerző véleménye szerint azért vetődnek fel, mert térben és időben rendkívül távoli kultúrákban hasonló megjelenésű és azonos jelentéstartalomal bíró szimbólumokat alkalmaznak.
Forrás: Pallag Andrea Középiskolás tanulók jel- és szimbólumértelmezése (www.oki.hu)
A térképolvasás- és tanulás
alapja a hierarchikus csoportképzés.
A kérdés az, hogy mely
térképi objektumok alapján jönnek létre az egyes csoportok.
Forrás: J. Ronald Eastman
Graphic organization and memory structures for map learning
(Cartographica 1985 22/1)
A színeknek nagyon sok
fajtája van, de nem mindegyik alkalmas a térképi információ megfelel átadására.
A térképésznek az a célja,
hogy megtalálja a közlés, illetve az elérendő hatás szempontjából optimális
színeket.
Forrás: Cartographica 1990 27/3
(Példa a tesztelt kartogram térképekből)
Az uniós csatlakozás attól
függ, hogy az európai államok milyennek ítélik meg Magyarországot.
A tanulmány készítői
arra keresték a választ, hogy a mai magyar fiatalok, akikből pár év múlva
teljes jogú felnőtt uniós állampolgárok lesznek, miként vélekednek Magyarországról
és a közép-európai régióról.
Forrás: Szabó Ildikó
- Örkény Antal Valahol Közép-Európában - Magyar középiskolások Európa-képe
http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=1997-11-lk-Tobbek-Valahol.html